Aktuelt

Fonden skifter system - ansøgningsportal lukkes midlertidigt fra 7/8 til 5/9

  • Dato8. jun. 2023

Læs her, hvad du skal være opmærksom på. Ansøgningsportalen vil være lukket for indsendelse af ansøgninger i perioden 7. august – 5. september 2023

Augustinus Fonden skifter ansøgningssystem i efteråret 2023. Med et nyt ansøgningssystem bliver kommunikationen mellem ansøgere og fonden nemmere, og ansøgere vil nemmere få overblik over ansøgninger, udbetalinger, kommunikation m.v.

Læs her, hvad du skal være opmærksom på, hvis du skal indsende en ansøgning, anmode om udbetaling, indsende dokumentation og/eller afrapportering o.lign. i perioden, hvor vi skifter system.

For dig, der vil ansøge om støtte

Hvis du planlægger at søge fonden om støtte, skal du være opmærksom på, at fonden ikke modtager ansøgninger i perioden fra og med den 7. august – til og med 5. september.

Lukkeperioden er planlagt, så den har mindst mulig indflydelse på den forventede sagsbehandlingstid. Der går som regel 3-4 måneder, før du kan forvente, at din ansøgning er færdigbehandlet. Du modtager en mail, når der er svar på din ansøgning.

Hvis du ønsker at søge om støtte til et projekt, som skal afholdes i november/december, anbefaler vi, at du indsender din ansøgning via det nye system i løbet af de første to uger af september. 

OBS: Ansøgningskladder (ansøgninger der ikke er indsendt) slettes, hvis de ikke er indsendt senest den 6. august.

For dig, der vil anmode om at få udbetalt din bevilling

Hvis du allerede har fået bevilget støtte fra fonden, og du skal anmode om at få din bevilling udbetalt, skal du fortsat logge ind i det system, som du ansøgte om støtte i. Det kan du gøre frem til den 15. september 2023.

Hvis du skal anmode om udbetaling efter denne dato, skal du logge ind i det nye system. Dette vil være muligt fra starten af oktober.
I starten af oktober vil alle, som har aktive bevillinger hos Augustinus Fonden, modtage en mail om, at deres bevilling nu kan findes i det nye fondssystem, og at de skal oprette en profil.

Mailen vil indeholde detaljeret information om, hvordan du opretter profilen, og hvor du kan henvende dig for hjælp. Herefter vil al kommunikation inkl. udbetalingsanmodninger, afrapporteringer o.l. foregå i det nye system

For dig, der skal indsende afrapportering, statusrapporter o.l.

Hvis du skal indsende en afrapportering, statusrapport eller anden officiel dokumentation til fonden skal du fortsat gøre det i det gamle system frem til den 15. september 2023.

I perioden fra den 16. september til starten af oktober vil der ikke kunne indsendes dokumentation.

I starten af oktober vil alle, som har aktive bevillinger hos Augustinus Fonden, modtage en mail om, at deres bevilling nu kan findes i det nye fondssystem, og at de skal oprette en profil. Mailen vil indeholde detaljeret information om, hvordan du opretter profilen, og hvor du kan henvende dig for hjælp. Herefter vil al kommunikation foregå i det nye system.