Nyoprettet stilling: Jurist med generalistkompetencer til Augustinus Fonden og Chr. Augustinus Fabrikker
- Dato21. mar. 2025

Vil du være med til at styrke en organisation i vækst med dine kompetencer og gåpåmod? Kan du se dig selv arbejde med alt fra compliance, kontrakter, GDPR, fondsjura og generel understøttelse i en formålsdreven organisation med mange samarbejdspartnere? Og trives du med en bred samarbejdsflade og forskelligartede opgaver? Så er det måske dig, vi søger.
Hos Augustinus Fonden og Chr. Augustinus Fabrikker søger vi lige nu dig, der med din juridiske værktøjskasse har lysten og evnerne til at træde ind i en nyoprettet stilling i vores ledelsessekretariat. Som bindeled i en filantropisk fond og et investeringsselskab løser vi mange forskelligartede opgaver, der skaber service, sammenhæng og værdi på tværs af organisationen. Nu leder vi efter dig, der kan bistå og kvalificere os i arbejdet, og der med din juridiske baggrund motiveres af at løse opgaver inden for en bred opgaveportefølje i en voksende organisation.
Du skaber sammenhæng, service og værdi
I din nye rolle hos os, er det dig, kolleger går til for at få svar på juridiske spørgsmål. Vi forestiller os, at du agerer som organisationens hus-jurist og håndterer opgaver lige fra analyser af konsekvenserne af ny lovgivning til compliance-opgaver. Du får bl.a. ansvaret for kontraktudarbejdelse og -sparring, complianceopgaver, GDPR mv., og så vil du bistå i en række andre opgaver, hvor dine generalistkompetencer kommer til udtryk.
Mere konkret bliver dine opgaver bl.a.:
- Besvarelse af løbende forespørgsler fra organisationen relateret til compliance, herunder fondsjura
- Udarbejdelse af kontrakter til eksterne rådgivere
- Gennemlæsning af leverandørkontrakter samt sparring med og rådgivning af kollegaer
- Håndtering af ansættelsesretlige spørgsmål samt udarbejdelse af ansættelseskontrakter
- Udarbejdelse og vedligeholdelse af governance-dokumenter samt implementering af diverse anbefalinger og ny lovgivning
- At være ansvarlig for udvikling og vedligeholdelse af GDPR-kompleks for hele Augustinus, herunder awareness-/undervisningsaktiviteter
Du indgår i et tværfagligt samarbejde, hvor både dine evner inden for jura, processtyring, skriftlig formidling og samarbejde kommer i spil. Vi er en organisation, hvor vi hjælper hinanden og bidrager til den fælles opgaveløsning. Dét har du lyst til at være en aktiv del af.
Din profil; åben, grundig og en holdspiller
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for jura, f.eks. cand.jur. eller cand.merc.(jur.), og nogle års erhvervserfaring. Måske kommer du fra den offentlige sektor, hvor du har arbejdet med kontrakter, HR eller GDPR.
Du kan se dig selv i følgende:
- Du har interesse i og evne til at sætte dig ind i komplekse problemstillinger og sammenhænge.
- Du motiveres af at levere høj kvalitet i dit arbejde og følger dine opgaver til dørs.
- Du kan indgå i projekter og styre processer, som en velstruktureret og helhedsorienteret kollega, der kan bevare overblik og kurs. Du har en flydende pen og kan kommunikere budskaber klart og præcist.
- Du har stærke samarbejdsevner og er opsøgende og inddragende i forhold til at understøtte en organisation, hvor der er mange bolde i luften. Du synes, at det er spændende at arbejde sammen med forskellige fagligheder og finde solide løsninger.
- Du er en god kollega, som både kan påtage dig selvstændigt ansvar og kan se værdien i at løfte opgaver som et hold. Du påtager dig med glæde opgaver, som hjælper organisationen samlet - også når de ikke ligger inden for dit kernefagområde.
- Du kan se dig selv i en stilling, som kommer til at udvikle sig med organisationens vækst og ambitioner. Indledningsvist vil opgaverne være meget forskelligartede, men kan udvikle sig til at blive mere specialiserede over tid.
En del af et serviceorgan med stor faglighed
Du bliver del af ledelsessekretariatet på seks personer, der understøtter både Augustinus Fonden og Chr. Augustinus Fabrikker.
I ledelsessekretariatet varetager vi mange forskelligartede opgaver, fra governancemæssige og administrative processer, udvikling og implementering af nye systemer til ledelse- og organisationsunderstøttelse – og udvikling.
Fælles for opgaverne er, at vi arbejder sammen om at skabe sammenhæng, give god service og skabe værdi på tværs af organisationen. Du får mange gode sparringspartnere i dine kolleger – ligesom du selv bliver en vigtig sparringspartner for dem.
Vi arbejder inden for normal kontortid, men regner med en fleksibel indstilling fra din side, hvis der i perioder er særligt travlt eller behov for ekstra hjælp. Fleksibiliteten går naturligvis begge veje.
Stillingen er på fuldtid. Vi tilbyder løn efter kvalifikationer samt attraktive ansættelsesvilkår.
Vores samlede organisation består af ca. 35 dygtige og engagerede kollegaer, der har til huse på Sankt Annæ Plads i København i smukke, lyse og historiske rammer. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og gode arbejdshold, hvor vi stiller høje krav til os selv og hinanden. Du kan læse mere om Augustinus Fonden og Chr. Augustinus Fabrikker nedenfor.
Er du den hus-jurist, vi søger?
Så vil vi glæde os til at modtage dit motiverede CV via Konsulenthuset ballisager. Vi modtager ikke ansøgninger, men derimod et motiveret CV, hvor du kort beskriver din motivation for at søge jobbet.
Ansøgningsfristen er til og med 11.04.2025.
Send din ansøgning via Konsulenthuset ballisager
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er til og med 11.04.2025.
Ansøgning
Vi modtager ikke ansøgninger, men derimod et motiveret CV, hvor du kort beskriver din motivation for at søge jobbet. Vi får hjælp af Konsulenthuset ballisager til at håndtere rekrutteringsprocessen.
Proces
Vi forventer at afholde 1. interview, som foregår med Konsulenthuset ballisager d. 23. 25. og 28 april. 1. samtale afholdes d. 8. og 9. maj og 2. samtale d. 21. maj. Mellem samtalerne vil der være en opgave og en personlighedstest.
Kontakt
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Direktør for HR-services Ene Charlotte Krog på tlf. 2482 0832 eller mail [email protected]. Bemærk at Ene holder ferie indtil d. 02.04.2025. Du er velkommen til at sende eventuelle spørgsmål vedr. stillingen til Research- og Employer Branding Konsulent, Helene Hedegaard, på [email protected] i mellemtiden.
Om Augustinus Fonden
Augustinus Fonden er en erhvervsdrivende fond, der gennem filantropi og langsigtede investeringer skaber værdi for det danske samfund. Augustinus Fondens virke er baseret på fondens fundats fra 1942, og fonden uddeler årligt ca. 600 mio. kr. inden for kunst, kultur, forskning, samt sociale og humanitære indsatser. Fondens filantropiske strategi bygger på en overbevisning om, at kunst, kultur og viden bidrager til oplevelser, refleksion og dannelse. Augustinus Fonden arbejder langsigtet baseret på en åben og nysgerrig dialog. Du kan læse mere her: https://augustinusfonden.dk/fonden/
Om Chr. Augustinus Fabrikker
Chr. Augustinus Fabrikker er Augustinus Fondens 100 pct. ejede investeringsselskab. Historien går tilbage til 1750, hvor Augustinus-familien grundlagde et tobaksspinderi i København, der senere udviklede sig til en af landets store virksomheder.
Chr. Augustinus Fabrikker har i dag et bredt ejerskab i danske erhvervsvirksomheder og arbejder ud fra en filosofi om at være engagerede ejere med fokus på langsigtet værdiskabelse i danske virksomheder Chr. Augustinus Fabrikkers balance på ca. 35 mia. kr. sikrer Augustinus Fondens uddelingskapacitet samtidig med, at det er muligt at geninvestere aktivt i dansk erhvervsliv. Du kan læse mere her: www.augustinusfabrikker.dk